torsdag 30 maj 2013

Hembesök i Suubi village

Vi har haft en volontärsdag där vi blev inbjudna till Suubi village som ligger 45 min utanför Kampala. Jag skall berätta mer om denna fantastiska barnby som Watoto har byggt upp i ett annat inlägg och visa fler bilder. Hit kommer alla bebisar som jag jobbar med när de är runt 2 år. Då får de en mamma och nya syskon. En mamma får upp till 8 föräldralösa barn som hon blir ansvarig för. Här finns skolor, ett babyhem, en klinik mm.

 Vi blev inbjudna på en traditionell afrikansk middag hos en några av mammorna. 


.




Här är hennes kök, vilket är en lyx här med rinnande vatten och en öppen spis.


Mamma Viktoria, ett av barnen och jag. Det var jätte kul och intressant att få höra om denna fantastiska kvinnas jobb för dessa barn. Hur hon uppfostrat massa barn och hur stor glädje hon har i att få vara en del av detta arbetet här. 

Ett av barnens rum.


Ny kyrka håller på att byggas upp, med en fantastisk vy rakt utanför.

På väg tillbaka ligger denna lastbil framför oss med kor med enorma horn... 




Några av volontärerna gick ut och åt för att säja hej då till den första som nu skall åka hem. Det kommer bli många som kommer och går under denna tid som jag kommer jobba här, men samtidigt massa nya vänner runt om i världen som man får lära känna :)  



Härliga Stephanie, en tjej som sprudlar glädje och energi! 



Currygryta med vitlöksbröd...mums.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar