tisdag 28 februari 2012

Cairns

Basta dyket och basta snorklingen nagonsin va pa yttre Barriers revet utanfor Cairns!! Helt fantastiskt!!!!!
Jag ar sa otroligt tacksam och lycklig att jag far uppleva sa mycket fint och obeskrivliga upplevelser under min resa. Det ar for bra for att vara sant ibland nar man far se platser som ar sa vackra sa det kanns overkligt!
Alla dessa fiskar och koraller ar magiskt vackra och det ar som att dyka ner i en annan varld nar man ar under vattnet. Jag valde ett kanon foretag som gjorde en fantastisk batutflykt med stralande solsken och med 3 olika stopp pa olika dykstallen pa de yttre reven.
Jag dok bland hajar, fiskar och skoldpaddor!
Har bara kort fran nar jag snorklade for min kamera klarade inte av att ga ner pa sadant djup som vi dok ner pa... Men vill bara beratta att jag har haft en underbar dag som jag kommer leva pa lange!!!!





Denna "firren" e den coolaste tycker jag. Den ar ju med i hitta Nemo. (Jag sag massa "Nemofiskar" ocksa ...clownfisk)



Alla koraller ar i massa olika farger. Tyvarr sa fangar inte min kamera upp hur det ser ut i verkligheten..





Limegron stickig matta! Visst ar det coolt :)




Regnbagsfiskar fanns det massa av!





Kolla in korallen langst ner i bilden...ser ut som en skrynklig hjarna! Haha

Tusentals olika fiskar simmade runt oss hela tiden!










2 kommentarer:

  1. Fina fiskar och toppen bilder för att vara under vattnet

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt fantastiskt att dyka, jag tog ju mitt dykarcert uppe i Cairns =)
    Den gul/svarta fisken heter Morris Idol och är faktiskt min favvo fisk oxå, såg en som var ca 20 cm hög!!!!!! Korallerna är mer fantastiska ju närmre de kommer, såg du "christmas tree" de som ser ut som en gran och som drar in sig i "stenen" när man kommer närmre? Såg du fisken (kommer inte ihåg vad den heter) som har sitt revir och som "anfaller" när man kommer in där? Rätt kul att reta ha haha.
    Kram

    SvaraRadera