fredag 17 februari 2012

Zoo

Var en heldag pa Australian zoo, vilket var jatte kul! Jag och en tjej som heter Elina som kom fran Tyskland akte dit ihop och kollade shower och fick klappa kangerus!!

 En hel park med massa kangerus som man fick klappa och mata! Jatte kul att fa vara sa nara dessa coola djur!!
                               Kompisar! :)




 Koala!!! De ar ju sa sota!!

 Han har riktigt skon style...haha

 Mjuka att klappa!!

Var pa en stor djur show med massa papegojer, ormar, krokodiler mm


 Denna best ar sjukt stor!!! Riktigt haftigt att se nar de matar dessa krokodiler!


 Jag o Steve Irwin  "The Crocodile Hunter" ... Denna man startade detta zoo, ni har sakert satt filmer nar han jagar massa livsfarliga djur! Han var helt galen och helt oradd...vilket ledde tyvarr till att en stingrocka stack honom i hjartat under en filminspelning. Han har raddat iaf massa djur och nu driver hans familj detta vidare.





Varldens storsta krokodil ar sot och saltvattens krokodil...under resans gang sag man ofta varnigsskyltar langst med kusten att det kunde finnas krokodil dar...hm...kanns ju tryggt att bada da! Battre att bada bland hajar, de gor inget mot en, men dessa mega krokodiler vill man ju inte direkt mota om man badar i en flod eller i havet!







 Haha...skratta mycket nar jag lyckats fanga denna min....!

 Denna orm sag jag forst har pa zoo:t for att sedan se en likadan pa riktigt i regnskogen!!! Han holl pa att ata en stor groda!

 Mina favoriter!!! Giraffer, sa fina! Ser fram emot att aven en dag fa se dessa live i Afrika :)

Ovanlig syn...haha  koppel pa denna "lilla katt" ...hm....kanns som att den behover en stora park att rora sig i istallet for att skotare "gar ut o gar" med henne. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar