tisdag 6 september 2011

San Francisco!!

Om ni skall till USA nagon gang, besok da San Francisco!! Vilken underbar stad! Sa vacker! Och ta sedan highway 1 langst med kusten, sa sjukt fin vag sa man tror inte det ar sant!



Alcatraz

Jag har som sagt borjat min resa och det gar i ett fasligt tempo, vill se ALLT som gar att se o lite till...hehe sa nagon "semester" ar det inte riktigt... jo igar va det de en liten stund da jag njot av en himelskt god chockladglass pa Pier 39 i lugn o ro innan jag akte bat ut till Alcatraz och vi akte aven under Golden gate bron! Grymt haftigt! Att se hela stan fran vattnet ar riktigt coolt & rekomenderas verkligen!!

Den har stan alskar man redan nar man borjar ana den. Sa fina hus och haftiga gator upp o ner over alla kullar. Inte alls som LA som bara ar platt o stort o opersonligt. Denna stad ar vacker o finns massa fint att se!

Idag skall jag fortsatta att va har o aka pa den branta slingriga backen som ar med i alla filmer. Aka cablecars mm. Sen bar det av over Golden gate bron o over till de enorma redwoods traden :) skall bli kul!

Maste beratta om alla roliga trafikgrejer man ar med om...for det forsta sa kan det va ett overgangstalle mitt pa en 110 vag!!! Helt underbart olikt Sverige... forst nar jag sag en overgangsskylt trodde jag att det isf skulle vara komma ett trafikljus, men nej da, helt plotsligt far folk korsa en vag som har sa hog hastighet...haha..
Sen fick jag se en pickup med en hund pa flaket som korde nog i 120! Oronen stod ratt ut pa hunden o han njot for fullt...haha helt underbart!

Farsta gangen jag skulle tanka sa va tyvarr den pumpen sonder, men det fatta inte jag forst sa jag fraga mannen bakom mig om hjalp...han forsokte ocksa fa det att funka. Sa sager han en sa underbar kommentar... -Trust me, I"m a doctor.   Haha, skulle det va "battre" hjalp pa bilar o bensin :) haha de e goa har!


Denna bild ar angnad till dig emelie!! Vet hur lycklig du kommer bli!! Hehe

Snacka om att man vill tvatta bilen nar det ser ut sa har...o detta ar pa en bensinmack!!!Detta ar USA :)

3 kommentarer:

  1. Å ,jag bara sitter och ryser nu när jag läser! Vad modig du är och vad roligt att få uppleva/vara med dig lite under den här resan via bloggen! Wiii!
    Jag ska också komma iväg någon gång... :) Stor Kram!

    Linnea

    SvaraRadera
  2. Skönt att äntligen vara på väg, eller hur?

    Mvh/Anders

    SvaraRadera
  3. Åå va fantastiskt allt låter! Helt underbart hjärtat!

    SvaraRadera