söndag 4 september 2011

Nu ar jag i USA!!!!!

Nu ar resan startad och jag njuter for fullt!!!Har ar min bil i en manad framat!!
Forsta dagen landa jag i L.A vilket va en helt hysteriskt stor stad!!! Trodde forst det va fel pa GPS:en nar jag aldrig kom fram... fraga mig fram och de ar for roliga har...det ar bara nogra kvarterer bort....later som om det skulle vara runt hornet, men det tar typ en halv dag ju!! Jag forstod snabbt att det inte va nogot fel pa GPS:en utan den har stan AR sa otroligt stor!!
Blev daremot riktigt full i skratt nar jag val va i Hollywood och fragade en tjej om hur jag kommer narmast till Hollywoodskylten... -Ursakta mig, jag vet inte anns va den ligger...har bara bott i stan ett halvar.... Haha, ett halvar!!! O vet inte va den beromda bokstaverna pa berget ar!!??? Trodde hon skamta!!! Fatta inte att Hollywood va sa stort sa man inte anns viste va de var!!! Eller framforallt att hon inte sett dem pa 6 manader...haha
Kollade i Hollywood och walk on fame..






Korde sen genom Beverly Hills och tog Highway 1 langst med kusten genom Malibu upp till Santa Barbara. Wow, va fint det va!! Milslonga strander o massa fina hus! Dag 2 va riktigt grym! Att fadas i bil och fa se landskapet forandras mil efter mil ar helt fantastiskt.

Korde ratt upp i bergen o kollade in en jatte mysig liten by dar. Helt otroligt landskap med rovfaglar som svavar over dig o berg o dalar som ar sa vackra!!!
Kanns exakt sa som man ser pa film... Amerikanare i cowboyhatt o byxor som gar nastan upp till armhalerna.
De har toaletter som spolar av sig sjalv..., trafikregler som far en att hapna, o vissa pratar med accent som i en gamal cowboyfilm...haha jag har riktigt kul o njuter for fullt av alla saker jag far uppleva pa denna tripp.





Solvagn. En underbar liten dansk! by uppe i bergen! Mamma du hade alskat denna by med alla korsvirkehus!!

Kolla in den underbara lilla fagelhalken!!
Hearst castle. Ett helt oroligt vackert stalle.
.Resan fortsatte langst med kusten som bara blev vackrare for varje mil. Mer dramatiska klippbranter o storre vagor som slog mot bergen. Kor nastan av vagen for att det ar sa mycket fint att se ;) behover inte va oroliga jag kan kora samtidigt..hehe
Besokte Herst Castle som va otroligt vackert stalle skapat av en Amerikansk stolle som hade storhetsvanighet...men latt sevart!!


Besokte Monterey Aquarium! Fick se fiskar jag inte trodde fanns! Gud maste haft kul nar han skapade allt under vattnet! Vilken fantasi :)
 















Har redan tagit 1000 bilder!!! haha pa 3 dagar! josses. Jag har det riktigt bra iaf!!! massa kramar till er alla 

4 kommentarer:

  1. åååå sååå underbart det låter!!! Kramar

    SvaraRadera
  2. gå n i inställningar under kommentarer och klicka i samtliga...så kan även de utan blogg kommentera :)

    SvaraRadera
  3. Sååååååå fantatiskt fina bilder!
    Ha de gott

    SvaraRadera
  4. Kul att följa dig på resan och även se vad vi inte såg...=)

    SvaraRadera