torsdag 20 juni 2013

Kärlek

KÄRLEK är bara förnamnet vad jag känner till alla dessa fantastiska barn som jag har runt mig varje dag. De är så ljuvliga!!
Alla känslor över att dessa barn har faktiskt blivit övergivna av en mängd olika orsaker gör att man känslomässigt åker bergochdalbana varje dag. Men wow, vilket arbete Watoto babyhem gör. Att få se kraftigt undernärda barn komma hit, sjuka barn som övergivits, prematur bebisar som hade dött om de inte fick vård här, HIV sjuka, barn med särskilda behov osv få den hjälp som de behöver och också se förvandlingen till det bättre är obeskrivlig!!
Jag har nu också fått följa med till sjukhus och polisstation när barn har blivit föräldralösa och övergivna och sett hur det går till att få vårdnaden om dem till barnhemmet. Man har gråten i halsen varje dag över hur makalösa historier är vardagsmat härnere. Hade bara en av dessa historier hänt i Sverige hade det varit stora löpsedlar och TV nyheter, men här blir barn övergivna varje dag. 

Vi fick in en liten flicka på 3 år för en månads sedan. Hon vägde då 5 kilo!!!! Helt apatisk och orkeslös. Nu 4 veckor senare har hon nästan fördubblat sin vikt och hon ler, leker med de andra barnen och är helt förändrad! Man känner knappt igen henne då hon fått små goa kinder (som man kan pussa på!) och man ser inte revbenen längre och huden hänger inte slappt som den gjorde tidigare. Ögonen glittrar nu...Hon är ett litet underverk. 

Så trots alla sorgliga händelser i detta land med sjukdomar, fattigdom, och övergivna barn så är det underbart att trots allt få se fantastiska förändringar som många hjälporganisationer gör härnere. Så många människor som har ett så stort hjärta för dessa de minsta..







Gud, du har skapat min kropp med alla dess organ, du vävde dem samman i min mors liv.
Tack för att du skapade mig så unik och så underbar! Det är fascinerande att bara tänka på det. Allt du gör är fantastiskt. 
Du var där när mina ben formades i det tysta, när de fogades samman i min mors liv.
Du såg mig innan jag föddes och planerade varje dag i mitt liv, innan någon av dem började. Ja, varje dag skrevs ner i din bok!
Hur höga är inte dina om tankar om mig, Gud! Och hur otroligt många är de inte. Om jag försökte räkna dem är de fler än sandkornen. När jag vaknar om morgonen tänker du fortfarande på mig!

Psaltaren 139: 13-18


Nyfödd flicka på 1,2 kilo....













Mitt charmtroll! 








Denna underbara lilla pojke föddes utan ben... Han väntar på adoption från någon "over seas" ...Hoppas han   
kommer få en fantastisk familj som kan tillgodose hans särskilda behov. 




Åkte till en lekpark med en av mina älsklingar som behövde leka av sig lite :) 




Sötnosen!!!







Gud som haver barnen kär
se till mig som liten är...

Tack Gud för dessa underverk. De är skapade av dig och älskade av dig. Du har en plan för deras liv. Tack för att de nu får växa upp snart med en ny mamma och få nya syskon, att de har blivit räddade och att det nu finns hopp och en framtid trots deras olyckliga start i livet och att deras biologiska föräldrar inte finns mer. Tack för att de nu får den vård och omsorg de behöver. Du är KÄRLEK, du kan göra underverk med dessa fina barn. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar