lördag 27 april 2013

Koh Lipe!!!



Denna ö, i södra Thailand är helt fantastisk. Inga bilar,mycket lugn o ro, bara kritvita stränder och turkost vatten... Helt underbart ställe!




 Fantastiskt paradis!!!!!!











PÅ kvällen så förvandlas hela stranden till ett helt hav med levande ljus... så fantastiskt fint. Alla restauranger lägger ut filtar o kuddar så du kan slappa med en drink och titta ut över havet.






Hemsnickrade mysiga små ställen fanns överallt...










Den enda brevlådan här på ön... 




Dagsutflykt till grannöar och dyka i korallrev! 
Här våran goa kapten..








Härifrån vill man ju inte åka ifrån...tror jag stannar 1 vecka till....haha




Baksidan på denna ön såg inte lika fantastisk ut då verkligheten är en helt annan för de ortsbor som bor  här... Detta är en av husen som är någons hem... Fattigt och smutsigt. Rika turister bor på fina hotell och  dessa fattiga människor jobbar hårt för att turisterna skall få ha det bra, sedan så har de själva knappt ett hus att sova i... livet är inte rättvist. Tänk om några fler kunde lämna sina hotell och gå runt på ön och se hur människorna här på ön lever....




Under mina turer så finner man mycket saker, mitt ute i ingenstans så hitta jag detta charmiga ställe...




Att ta en fika är inget lätt beslut då menyerna består av några hundra olika saker att välja emellan...haha





Stoooora kokosnötter, mindre fötter ;)  


 Fotmasage och manikyr... lyx hemma, men här kan man unna sig det ofta. Underbart!


Sista kvällen på Koh Lipe, rekommenderar verkligen detta ställe!

Dax att lämna ön... helt otroligt ställe och min "första semester" på min annars högt höga tempo resa :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar