lördag 20 april 2013

Dunedin

Denna stad som ligger pa ostkusten hade manga vackra byggnader och stor fin tradgard i staden. Har ar aven ett stort naturreservat med manga pingviner, sjolejon och albatrosser. Besokte inte den tyvarr da jag bara hade en em har i stan. Men tog en runda i staden for att se den beromda tagstationen...

Fantastisk tagstation!


En av manga kyrkor i denna stad


Manga fina detaljer pa byggnaderna!

Katedralen, en majestatisk kyrka








Ennu en vacker tradgard...haha undra hur manga jag sett under min resa....






Alla hus har massa, massa snickar gladje....har tagit sa manga kort pa hus nu...hihi




Varldens brantaste backe finns i Dunedin har pa NZ...trodde de fanns i San Fransisco, men denna ar tydligen brantast. Ser inte sa brant ut, men josses va den va tung att ga uppfor i! Aven den morkare asfalten langre ner ar riktigt stor lutning pa aven om den sista delen ar vassast!



Jag har lyckats ta mig uppfor efter mycket kanningar i benen..haha bra traning det har! Ga uppfor denna backe varje dag och man behover inget kort pa nagot gym direkt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar