tisdag 3 januari 2012

Taupo och Tongariro

Landskapet ar otroligt vackert har!! Jag njuter av utsikten vart jag an kommer! Jag aker vidare pa Norra on och nu ner till Taupo.




Huka falls


Bat-tur i vattenfallen!


 Bussresan innebar att man far se mycket langst med vagen... Har hitta vi lite roliga platskulpturer..



Roliga plathus


Vackra floder och grona kullar ser man overallt....




......och manga vattenfall till min stora gladje :)


Den enda aktiva vulkanen har pa Nord on -Whanganui , men det var manga manga ar sedan som den hade ett utbrott som tur ar!


Forsta berget med sno!!!! National parken i Tongariro



Forsta bron som bungy jump borjade ifran. Bungy jump har sitt ursprung harifran NZ och har var det allt startade... Och jag ar glad for det som har hoppat 2 ganger och fatt adrenalin kickar som heter duga!





Underbart staket!!!!! Nagon som bara borjade med att hanga ut flipp-flopp sandaler och sedan har det bara fortsatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar