torsdag 24 november 2011

Barnhemmet i Brasilien!!!!

Jag ar nu i Sao Paulo i Brasilien och halsar pa mina 2 fadderbarn som jag har genom Hoppets stjarna. Jag har haft fadderbarn genom Hoppets stjarna i 20 ar i Brasilien och har aven 2 barn i Argentina.
Jag har alltid velat halsa pa och se hur verksamheten fungerar och nu har det blivit verklighet!!!
Jag ar har i nastan 1 manad och det gar nastan inte att beskriva hur annorlunda allt ar har mot Sverige!!!









Detta ar utanfor daghemmet. Det ar placerat mitt i ett slumorade med mycket fattiga barn. Tack vare Hoppets stjarna kan nu dessa barn fa komma till ett daghem dar de far mat flera ganger om dagen, rena klader, rena blojor, fa leka med andra barn och massa massa karlek fran underbara froknar!!!!

Ibland ar det sa illa att vissa barn nar de gar hem vid kl 5 sa far de ingen mer mat fran foraldrarna for att de ar sa fattiga! Sa det ar tur att barnen gar har utan kostnad for foraldrar och far mat flera ganger!! Vissa barn har t.o.m samma bloja pa sig nar de kommer tillbaka nasta dag.... vissa har t.o.m samma efter en hel helg!!! Sa det ar riktigt tur att barnen far komma hit och fa den omvardnad de behover!!!!!!

Om du vill sa kan aven du bli fadder for ett barn!!!! Ga in pa hoppetsstjarna.se och klicka pa att bli fadder. For endast 200:- i manaden sponsrar du ett eget barn har!!! Dina pengar ar av stor betydelse!! Tank att det ar inte sa mycket for oss.... 2 pizzor eller en ny troja som vi anda inte behover. Vi har rad att ge 200:- i manadern! Det handlar om prioritering!!!!!





 Jag vill har visa lite bilder hur manga barn vaxer upp. Detta ar en favella (slumomrade) sopor overallt, rattor som springer utanfor husen, eldragningar sa man blir morkradd och mycket smutsigt overallt! Detta ar deras hem.....








Eldragningar.....LIVSFARLIGA...hm






 Detta ar skotthal fran ett gangkrig.... mycket drager gor omraderna mycket farliga. Tank att vaxa upp i dessa forhallanden....


Har ar jag och forestandaren for daghemmet. Har gar 450st barn!!!!! Sa hon har att gora.....

 Matsalen...


Har maste alla vuxna som gar in i koket ha hatta...visst e jag snygg!! haha

Vantar pa maten....

 Jag far lasa om alla projekt de gor har med barnen....jatte kul och de ar otroligt kreativa!


Entrén som forbereds for julfirande.... galler overallt for att ingen framling skall komma in....



 Barnen ar helt fantastiska och jag har det jatte bra har. Alla fran Star of hope tar hand om mig pa ett fantastiskt satt och bjuder mig hem till deras hem pa middagar, visar mig runt i staden mm
Men bast av allt ar att jag kan fa ge lite karlek till alla dessa barn. Att fa trosta de som grater och fa krama dess sma ar ljuvligt nar man vet hur deras hemforhallanden ar!

Mer bilder och information kommer! Har varit pa fler barnhem och sett andra verkasmheter ocksa...jatte spannande! Skall starta en insamling tankte jag till en ny skola som de forsoker gora klart, men pengar saknas. Allt ar mojligt, men hjalp fran oss behovs!!!!

Nu en STOR kram fran mig och alla barnen har!!!!

3 kommentarer:

  1. Tack Joanna för så fina bilder och fina ord om Hoppets Stjarnas arbete i Sao Paulo. Underbart att du får uppleva lite av det du har hört talas i många år. Hoppas att du får massor med kramar och kärlek från alla barn som tack för allt du har gjört i alla dessa år som fadder - Ivanete Eriksson

    SvaraRadera
  2. Jättekul att läsa och se bilderna. Visst är det härligt när man får se att det faktiskt funkar. Hjälpen når fram. Lycka till på din fortsatta resa Maria

    SvaraRadera
  3. Vad glad barnen se ut trotts deras levnads förhållande.Roligt att dem få lite extra krammar när du är där,

    SvaraRadera